Over dit project:
Klant
N-Sea Offhore
Bouwjaar
2020

N-SEA Offshore was van plan een DSV (Diving Support Ship) in te huren, maar door onverwachte omstandigheden waren ze genoodzaakt de OSV (Offshore Supply Vessel) Larissa, een offshore bevoorradingsschip, in te huren.

Dit betekende dat de OSV Larissa moest worden aangepast om als DSV te kunnen functioneren, waarbij veel apparatuur op het grote achterdek van het schip moest worden geplaatst. Niet alleen containers met specifieke duikuitrusting, maar ook opslagcontainers, gereedschapsopslag, een controlecontainer, een decompressieruimte, rekken met zuurstof- en Nitrox-gasflessen, een HPU (Hydraulic Power Units), LARS (Launch And Recovery Systems), generatoren, een parachute, etc.

N-SEA had voor dit project dringend sea-fastening nodig en Vuicon werd gevraagd om zo snel mogelijk de sea-fastening op Seastate 5, de dek-indeling en de detailtekeningen te maken. Alle apparatuur moest in een logische volgorde worden geplaatst, rekening houdend met de relatie en de afstand tussen de verschillende apparaten. Bovendien moesten we logische looppaden en deuren creëren, die zonder obstakels open konden. Na enkele wijzigingen werd gekozen voor de meest optimale indeling. Een van onze naval engineers heeft voor 10ft en 20ft containers, HPU-frames voorzien van sluitplaten en zwaluwstaart twistlocks. Sommige containers en rekken werden direct op het dek of tussen balken geplaatst met D-ringen.

Op het houten dek oppervlak van de Larissa bevinden zich stalen T-profielen die kunnen worden gebruikt om de lading vast te zetten door er beugels aan te lassen en D-ringen te bevestigen. Op deze manier werden sea-fastening frames, balken en hijsogen aan deze T-Bars verbonden. Alle sea-fastening artikelen zijn berekend en gerapporteerd door een van onze structural engineerings. Er zijn werkplaatstekeningen gemaakt van de frames en balken. Ook werd een sjorplan uitgegeven om aan te geven waar de sjorpunten moeten worden gelast en spanbanden en kettingen met kettingspanners moeten worden verbonden.

Het schip werd gemobiliseerd in de haven van Den Helder en startte op tijd met het project. Vuicon bedankt N-SEA Offshore voor het vertrouwen dat Vuicon Engineering (sea-) FAST (-ening) ontwerpt!